Sunday, December 13, 2009

SELAMAT MENYAMBUT AWAL MUHARAM & MA'AL HIJRAH 1431

BKDR di sini ingin mengucapkan kepada semua Muslimin dan Muslimat ahli-ahli BKDR dan semua staf-staf JKSNK dengan ucapan SELAMAT MENYAMBUT AWAL MUHARAM 1431 yang akan tiba lagi 4 hari mulai hari ini, 26 DZULHIJJAH 1430 bersamaan dengan 13 DISEMBER 2009. Awal Muharam akan disambut pada hari Khamis ini, dan BKDR mengharapkan supaya semua warga JKSNK juga ahli-ahli BKDR supaya berazam untuk meningkatkan lagi kualiti 'ibadah diri kita semua, juga agar kita meningkatkan lagi ketekunan dan usaha dalam melakukan tugas-tugas di Jabatan Kehakiman Syar'iyyah Kedah dan di mahkamah-mahkamah rendah Syar'iyyah di semua daerah.

Sebagai peringatan kepada semua, marilah sama-sama kita membaca DO'A AKHIR TAHUN dan DO'A AWAL TAHUN supaya Allah S.W.T. akan memberikan kemudahan dan 'inayah-Nya kepada kita untuk melaksanakan azam-azam baru kita pada tahun hadapan, insya-Allah. Do'a-do'a yang dimaksudkan adalah seperti berikut:-

DO'A AKHIR TAHUN, dibaca 3 kali selepas solat 'Asar pada 30 DZULHIJJAH..



dan DO'A AWAL TAHUN, dibaca 3 kali selepas Solat Maghrib pada hari yang sama..



Diharapkan semoga sama-sama kita semua membaca kedua-dua do'a tersebut pada hari terakhir dalam tahun 1430 h dan agar kita akan lebih diberkati Allah pada tahun ini dan tahun depan. Insya-Allah, moga-moga tahun depan akan lebih baik dari tahun ini dalam semua hal.

No comments:

Produk Muslim Terbaru

Fenomena Azan tanda Kebesaran Allah

My Blog List

PELAWAT